به تازگی تحقیقات امنیتی نشان دهده است که هنوز تعداد بسیاری از دستگاه های ویندوزی، از نسخه ی قدیمی و منقضی شده ی اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند.

اینترنت اکسپلوررهای از رده خارج می توانند به صدها میلیون دستگاه آسیب برسانند

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از تایمز تکنولوژی، مایکروسافت در ماه ژانویه اعلام کرد که پشتیبانی از نسخه ی قبل از 11 مرورگر اینترنت اکسپلورر به پایان رسیده است.

با توجه به تحقیقات امنیتی صورت گرفته بر روی بیش از دو میلیون قطعه سخت افزار مرتبط با کسب و کار در جهان، مشخص شده است که 25 درصد از تمام دستگاه های ویندوزی، از اینترنت اکسپلورر های بدون پشتیبانی استفاده می کنند و این دستگاه ها در معرض 700 نمونه ی مختلف آسیب شناخته شده اند.

این مساله، به ویژه در خصوص دستگاه های مرتبط با کسب و کار، بسیار نگران کننده است.

البته استفاده از هر دو نسخه ی قدیمی فلش و جاوا نیز به همین اندازه خطرناک است.

تحقیقات نشان می دهد که حدود 60 درصد از کاربران فلش، از نسخه ی قدیمی استفاده می کنند و حدود 72 درصد از کاربران جاوا نیز کسب و کار خود را با استفاده از نسخه ی قدیمی این نرم افزار پیش می برند و در معرض خطرات و آسیب های دیجیتال بسیاری هستند.

همچنین آمار نشان می دهد که کاربران مک، بیش تر از سیستم عامل های به روز استفاده می کنند، اما کاربران ویندوز اینطور نیستند.

تعداد بسیاری از مردم هنوز از نسخه های قدیمی اینترنت اکسپلورر بهره می گیرند و با توجه به اینکه هنوز ویندوز منسوخ شده ی XP بر روی بسیاری از سیستم عامل ها در دنیا نصب می باشد، این موضوع عجیب به نظر نمی رسد.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.